خرید حوری بهشتی در دنیا!+سند

یا خدای فاطمه (س)

در المنتظم چنین آمده است که زکریا بن یحیی چنین گفته است:

أخبرنا عبد الرحمن بن محمد، قال: أخبرنا أَحْمَدُ بْنُ علی بْن ثابت، قَالَ: حَدَّثَنَا أبو نصر إِبْرَاهِیم بن هبة الله الجرباذقانی ، قَالَ: حَدَّثَنَا معمر بن أَحْمَد بن مُحَمَّد بن زیاد الأصبهانی، قَالَ: قَالَ أبو زرعة الطبری: قَالَ أبو یحیى الناقد: اشتریت من الله تعالى حوراء بأربعة آلاف ختمة، فلما کان آخر ختمة سمعت الخطاب من الحوراء وهی تقول:
  
وفیت بعهدک فها أنا التی [قد] اشتریتنی (الکتاب: المنتظم فی تاریخ الأمم والملوک ج 12 ص 386،المؤلف: جمال الدین أبو الفرج عبد الرحمن بن علی بن محمد الجوزی (المتوفى: 597هـ)،المحقق: محمد عبد القادر عطا، مصطفى عبد القادر عطا،الناشر: دار الکتب العلمیة، بیروت،الطبعة: الأولى، 1412 هـ - 1992 م،عدد الأجزاء: 19)

ابوزرعه طبرى از ابویحیى ناقد نقل کرده است که: از خداوند حوریه‌اى را به چهار هزار ختم قرآن خریدم، وقتى آخرین قرآن را ختم کردم، از حوریه شنیدم که خطاب به من می‌گفت: تو به عهدت وفا کردی، پس من هستم آن حوریه‌اى که خریده بودی.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد