برخورد امام علی علیه السلام با استمناء و خود ارضایی

بسم الله الرحمن الرحیم


استمناء ( خود ارضایی ) یکی از کارهائی هست که اسلام مانند زنا اون رو حرام می دونه.

بحث های زیادی در این باره شده و از جنبه های گوناگون مساله خود ارضایی مورد بررسی قرار گرفته و در مورد ضررهای جسمی و روحی اون سخن بسیار گفته شده است.

  

اما به هر حال این مساله ای هست که عده ی قابل توجهی از جوون ها با اون درگیر هستند. و باید بدونیم چطور می تونیم با این پدیده برخورد کرده و علاجش کنیم.

برای همه ی ما جالبه بدونیم امام علی علیه السلام و اهل بیت چطور با این پدیده ( خود ارضایی ) برخورد می کردند ؟ صِرفا مخالفت می کردند ؟ یا در کنار مخالفت ها به علاج اون هم می پرداختند ؟

متأسفانه در این زمینه هم رفتار ما شباهتی با اهل بیت علیهم السلام نداره و یا دچار افراط بیش از حد شدیم و یا تفریط بیش از حد !

امام علی علیه السلام مانند همیشه در این مسأله ( خود ارضایی ) هم راه اعتدال رو پیمودند و اگر مخالفت کردند ، در کنارش در مسیر علاج قدم برداشتند.

به این روایت دقت کنید :

امام صادق علیه السلام فرمود :

« امام علی علیه السلام از کنار مردی عبور کردند که در حال بازی با آلت تناسلی اش بود. امام محکم روی دست او زدند به طوری که دستش قرمز شد. سپس با هزینه ی بیت المال مسلمین مخارج ازدواج او را تأمین کرده و او را به ازدواج زنی درآورد.

إِنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام أُتِیَ بِرَجُلٍ عَبِثَ‏ بِذَکَرِهِ‏ فَضَرَبَ یَدَهُ حَتَّى احْمَرَّتْ ثُمَّ زَوَّجَهُ مِنْ بَیْتِ الْمَالِ.»[۱]

اگر با پدیده ای مخالفت می شود باید راهی مشروع در کنارش گشوده شده و به آن سمت هدایت کرد.

این جمله رو خطاب به مسئولین و تصمیم گیرندگان می گم :

این که بیایم و مدام از مشکلات فرهنگی ، ارتباطات نامشروع ، روابط دختر و پسر و ازین قبیل مسائل ناله کنیم مشکلی رو حل نمی کنه .

باید راه مشروع رو بازکنیم ، تسهیل کنیم  و شرائطش رو مهیا کنیم تا بتونیم جوان ها رو به این سمت هدایت کنیم و الا تلاشمون چیزی جز آب در هاون کوبیدن نخواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:01 ب.ظ http://softmob.blogsky.com

سلام رفیق به وبلاگم یه سربزن یه نظرهم بدی ممنون میشم دضمن اگه اهل تبادل باشی درخدمتیم.

سلام
به روی چشم برادر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد