وهابیت و ریختن آبروی اسلام در فضای اینترنت (فیلم)

یا خدای فاطمه (س)


در این مطلب برای شما مخاطبین گرامی کلیپی آماده کردیم که تنها نمونه کوچکی از عملکرد شیوخ وهابی در فضای اینترنت می باشد. که دیدن این مطالب شاید برای شما هم جذاب باشد

در این سخنان گوهربار شیوخ وهابی مطالبی موجود است از قبیل:

افتخار به کشتن کودکان شیعه در سوریه

مرگ ولیعهد عربستان از رحلت پیامبر تلخ تر بوده است

جواز مشاهده فیلم های پورنوگرافی

فتوا بر خلاف نص آیه قران

البته مطالب متعددی در این باره و سایر مسائل موجود بود. ولی برای اینکه مشاهده آن سریع تر و راحت تر برای مخاطبین باشد فقط به این چند نمونه اشاره کردیم

ادامه مطلب ...

چرایی ازدواج با عایشه

یا خدای فاطمه (س)


با ذکر صلوات برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان ( عج ) بخوانید !


چرا پیامبر اسلام (ص) با عایشه و حفصه ازدواج کردند ؟

پاسخ :در مورد این ازدواج پاسخ های فراوان داده شده است :

پاسخ نقضی و اجمالی :در ابتدا می توان پاسخی نقضی داد که :

ادامه مطلب ...

روزه در سفر(ویژه)

یا خدای فاطمه (س)

با ذکر صلوات برای سلامتی آقا امام زمان و ظهورشان بخوانید !


سؤال: چرا شیعه روزه در سفر را حرام مى داند؟

جواب: همه فقهاى اسلام اتفاق دارند که مسافر مى تواند در سفر روزه نگیرد، و تنها اختلاف در اینجاست که آیا افطار در سفر یک امر الزامى است و یا یک امر ترخیصى و تسهیلى براى مسافر است؟
فقهاى امامیه به پیروى از اهل بیت (علیهم السَّلام) و نیز فقیهان ظاهریه و گروهى از صحابه، افطار در سفر را الزامى و روزه گرفتن مسافر را حرام مى دانند.[1]


ادامه مطلب ...

خیانت جبرئیل!!

یا خدای فاطمه (س)


با ذکر صلوات برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان بخوانید !


آیا صحیح است که اهل سنت براى کم کردن از بار شبهه غلو و مقام نبوت براى عمر به شیعه نسبت داده اند که ـ نعوذ باللّه ـ، مى گویند: جبرئیل در رساندن وحى اشتباه کرده، و قرار بود که بر على نازل شود، ولى اشتباها وحى را بر پیامبر فرود آورد. در حالیکه در هیچ یک از کتابهاى شیعه آورده نشده.. و این مطلب را براى اولین بار عامر شعبى که جزء مخالفین و دشمنان حضرت على و پیروان او بود، به شیعه نسبت داده و ابن عبد ربه از او نقل مى کند. (1)

پی نوشت:

(1)العقد الفرید ۲: ۴۱۱ ـ الفقه على المذاهب الاربعه ۴: ۷۵

مقایسه قاتل عثمان و امام علی

یا خدای فاطمه (س)


با ذکر صلوات برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان بخوانید !


دیدگاه علماء أهل سنت نسبت به قاتلین عثمان و امام علی (ع)بسیار بهت آور است

أولاً:در رابطه با قاتلین عثمان، آقای إبن حزم آندلسی می‌گوید:فساق ملعونون محاربون سافکون دما حراما عمداً.کسانی که عثمان را کشتند، فاسق و ملعون و محارب هستند ... .(الفصل، ج 4، ص 161)

ثانیاً:آقای إبن تیمیه می‌گوید:قوم خوارج مفسدون فی الأرض، لم یقتله إلا طائفة قلیلة باغیة ظالمة ... بل ظالمون باغون معتدون.تمام کسانی که در قتل عثمان شرکت کردند، مفسد فی الأرض هستند ... .(منهاج السنة لإبن تیمیة، ج 3، ص 189)

ادامه مطلب ...

تعارض در افعال عمر بن خطاب!!

یا خدای فاطمه (س) 

 

با ذکر صلوات برای سلامتی وظهور آقا امام زمان بخوانید ! 

 

در منابع اهل سنت روایاتی آمده است که پارادوکس در بین افعال جناب عمر بن خطاب را برای ما تشریح می کند. پیشنهاد میکنم مطالعه این مطلب را از دست ندهید

الف: عمر بن خطاب و منع کردن اسم گذاری به نام رسول الله

عمر بن خطاب به کوفه نامه نوشت که: 

ادامه مطلب ...

شخصیت واقعی عایشه و حفصه

یا خدای فاطمه(س) 

 

با ذکر صلوات برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان بخوانید ! 

 

برای آشنائی با شخصیت این دو، بهتر است که برخی از کارهای ایشان را مرور کنیم:

 

طلاق عایشه و حفصه


بخاری دوری جستن پیامبر ص از زنانش یعنی طلاق عایشه و حفصه را ذکر کرده است. (صحیح بخاری ج۶ص۷۰)

مسلم نزول آیه: "امیداست که اگر پیامبر شما را طلاق داد خدا به جای شما زنانی بهتر از شما به او بدهدکه همه با مقام تسلیم و ایمان باشند" را درباره این حادثه تایید کرده است. مسلم ج۴ص۱۸۸

حاکم نیشابوری نیز گفته است: پیامبر ص عایشه و حفصه را طلاق داد اما دوباره رجوع فرمود. المستدرک ج۴ص۱۶
ادامه مطلب ...

آشنایی با حضرت ام المومنین خدیجه

یا خدای فاطمه (س)


با ذکر صلوات برای ظهور آقا امام زمان بخوانید !


در این بخش به مناسبت سالروز وفات حضرت ام المومنین خدیجه قصد دارم توجه شما مخاطب گرامی را به خلاصه ای از فضائل از مناقب حضرتش را جلب کنم. امیدوارم مفید باشد




ادامه مطلب ...

احکام نماز و روزه دانشجویان و اساتید

یا خدای فاطمه (س)



روزه و نماز دانشجویان و اساتید:

پرسش35: اساتید و دانشجویان در صورتی که کمتر از ده روز در محل تحصیل و خوابگاه می مانند، تکلیف نماز و روزه شان چیست؟

 

حضرت آیت الله(امام(ره)) *جواب: نماز شکسته است و روزه صحیح نیست.

 

حضرات آیات(بهجت، فاضل لنکرانی، نوری همدانی، صافی) *جواب: اساتید و دانشجویان، اگر در کمتر از ده روز، حداقل یکبار، بین وطن و دانشگاه رفت و آمد داشته باشند و این وضعیت، تا مدتی ادامه داشته باشد- به طوری که نزد عرف«سفر» کار آنان شمرده شود- نماز ایشان در محل تحصیل و بین راه تمام و روزه اش صحیح است.

تبصره1: آیت الله صافی مدتی لازم برای صدق شغل سفر را حداقل چهار ماه رفت و آمد می داند.

تبصره2: (سفر اول)، تمامی دانشجویان و اساتید مذکور، هر گاه بیش از ده روز در وطن خود بمانند، در اولین مسافرت به محل درس و تدریس، باید نماز را شکسته بخوانند و روزه نگیرند. اما پس از یک رفت و برگشت میان وطن و محل تحصیل، به وظیفه خود، مانند کثیرالسفر عمل کنند و نماز را کامل بخوانند و روزه بگیرند.

تبصره3: به فتوای آیت الله بهجت، سفر اول با طی مسیر هشت فرسخ، تحقق می یابد. از این رو اگر فاصله محل درس و تدریس از وطن، بیش از هشت فرسخ باشد، در همان اولین مسافرت نیز نمازشان در محل تحصیل، کامل و روزه اش صحیح است.

 

حضرت آیت الله (خامنه ای) *جواب: اساتید و دانشجویان بورسیه و مأمور به تحصیل، اگر در کمتر از ده روز، حداقل یکبار بین وطن و دانشگاه رفت و آمد داشته باشند، نماز آنان تمام و روزه ایشان صحیح است؛ امام دیگر دانشجویان، نمازشان شکسته و روزه آنها صحیح نیست.

*تبصره: با توجه به این که آیت الله خامنه ای در مسئله رجوع به مراجع مساوی، احتیاط واجب دارند، دانشجویان می توانند در این مسئله به مرجع تقلید مساوی دیگر، مراجعه کنند؛ به شرط اینکه مرجع تقلید جدید، رجوع به مرجع مساوی را جایز دانسته باشد و نماز دانشجوی مسافر را تمام و روزه او را صحیح بداند(مانند آیت الله بهجت).

 

حضرت آیت الله (تبریزی) *جواب:دانشجو اگر در مدت کمتر از ده روز، بین وطن و دانشگاه رفت و آمد کند، باید احتیاط کند؛ باید نماز را تمام و شکسته بخواند و اگر روزه گرفت، صحیح است و قضا ندارد. استاد اگر هر هفته، برای تدریس، به حد مسافرت شرعی مسافرت می کند- چنانچه مدت تدریس، دوماه یا زیادتر باشد- باید نماز را تمام بخواند و روزه بگیرد.

*تبصره: با توجه به اینکه آیت الله تبریزی در این مسئله احتیاط واجب دارند، مقلدان ایشان می توانند در این مسئله به فتوای مرجع تقلید مساوی و اعلم بعدی رجوع کنند و نمازشان راتمام بخوانند وروزه بگیرند.

 

حضرت آیت الله(سیستانی) *جواب: 1. اگر زمان تحصیل و تدریس اساتید و دانشجویان، حداقل دو سال ادامه دارد و در آنجا مستقر می شوند(گرچه در هفته دو شبانه روز کامل باشند؛ به نحوی که به آنان مسافر گفته نشود) آنجا در حکم وطن است و باید نمازشان را در محل تحصیل، تمام بخوانند و روزه بگیرند. 2. اگر اساتید و دانشجویان در هفته، حداقل سه روز بیش از مسافرت شرعی رفت و آمد کنند و یا در سفر باشند و این برنامه برای مدتی(به طور مثال شش ماه در یک سال و یا حداقل سه ماه در چند سال تحصیلی) ادامه یابد؛ کثیرالسفر محسوب می شوند و بین راه تمام و روزه شان صحیح است.

*تبصره1: در هر دو صورت اگر در ماه اول، قصد اقامت ده روز نکنند، باید احتیاط نمایند؛ یعنی نمازشان را هم شکسته هم تمام بخوانند و روزه هم بگیرند و هم قضا نمایند.

*تبصره2: با توجه به اینکه آیت الله سیستانی، رجوع به مرجع تقلید مساوی را جایز می داند، مقلدان ایشان می توانند در این مسئله به مرجع مساوی دیگر، مراجعه کنند که نماز را کامل و روزه را صحیح می داند.

 

حضرت آیت الله (مکارم) *جواب:1. اساتید و دانشجویان اگر برای مدت قابل ملاحظه ای- مثلا یک سال یا بیشتر- در محل تحصیل یا تدریس بمانند، آن محل در حکم وطن است و نماز و روزه در آنجا تمام است و ماندن ده روز پی در پی درآنجا شرط نیست. 2. کسانی که همه روزه یا حداقل سه روز در هفته،‌به محل تحصیل یا تدریس می روند و عصر بازمی گردند و این کار مدتی ادامه می یابد، کثیرالسفر محسوب می شود و نماز و روزه ایشان در آن محل و به هنگام رفت و برگشت، تمام است.

 

حضرت آیت الله(وحید) *جواب: اگر در هفته حداقل چهار روز بین وطن و دانشگاه رفت و آمد کند و این کار برای مدت یک سال یا بیشتر ادامه داشته باشد، آنجا در حکم وطن است. نماز در آنجا تمام و روزه اش صحیح است و در بین راه باید احتیاط کند؛ یعنی نماز را تمام و شکسته بخواند و روزه بگیرد و قضای آن را نیز به جا آورد و اگر رفت و آمد سه روز باشد، در این مورد نیز باید احتیاط کنید.

جناب عایشه و زن یهودی

یا خدای فاطمه (س)


با ذکر صلوات برای ظهور آقا امام زمان بخوانید


در منابع اهل سنت روایت جالبی است که پیشنهاد میکنم مطالعه آنرا از دست ندهید. روایت مذکور پیرامون درخواست شفا جناب ابوبکر و عمر از تورات و انجیل! می باشد. امیدوارم در فضایی منطقی و بدور از تعصب مطالعه نمایید

در روایات اهل سنت چنین آمده است:



ادامه مطلب ...