وقتی پیامبر و علی فدای عمر بن خطاب می شوند!!

دیروز عرض کردم قصد دارم مباحثی رو پیش بکشم که در آن بخاطر اینکه بزرگان اهل سنت اشتباه کردند و روایاتی ساخته شده است تا اعمال خلفا و بزرگان اهل سنت توجیه شود

الف: بول کردن عمر بن خطاب

از نووی عالم بزرگ اهل سنت نقل شده است که در کتاب خویش گفته است:

همانا ثابت شده است عمر بن خطاب و زید بن ثابت و ابن عمر و سهل بن سعد ایستاده بول میکردند

فثبت عن عمر بن الخطاب رضی الله عنه وزید بن ثابت وابن عمر وسهل ابن سعد أنهم بالوا قیاما

المجموع – محیى الدین النووی – ج 2 – ص 85- دار الفکر

شرح مسلم – النووی – ج 3 – ص 166- دار الکتاب العربی

ب: بول کردن پیامبر

حذیفه می‌گوید: به همراه پیامبر اسلام بودم که به مزبله‌ای رسید آن‌گاه ایستاده بول کرد، در این هنگام من خودم را از ایشان دور کردم، رسول خدا فرمود: نزدیک بیا، من نزدیک او رفتم و پشت سرش ایستادم، پس ایشان وضو ساخت


ادامه مطلب

حذیفة قال أتى النبی صلى الله علیه وسلم سباطة قوم فبال قائما ثم دعا بماء فجئته بماء فتوض

صحیح البخاری – البخاری – ج 1 – ص 62- دارالفکر

سنن ابن ماجة – محمد بن یزید القزوینی – ج 1 – ص 112- دارالفکر

ج: بول کردن علی بن ابیطالب

وقد ثبت عن عمر وعلى وزید بن ثابت وغیرهم أنهم بالوا قیاما

نیل الأوطار – الشوکانی – ج 1 – ص 108 – 109- دار الجیل

فتح الباری – ابن حجر – ج 1 – ص 285- دار المعرفة

د: نهی رسول الله از ایستاده بول کردن

سنن ابن ماجة – محمد بن یزید القزوینی – ج 1 – ص 112- دارالفکر

عن عمر ، قال : رآنی رسول الله صلى الله علیه وسلم وأنا أبول قائما . فقال ” یا عمر ! لا تبل قائما

سنن الترمذی – الترمذی – ج 1 – ص 10- درالفکر

 رآنی النبی صلى الله علیه وسلم وانا أبول قائما ، فقال : یا عمر ، لا تبل قائما

در انتها چند سوال؟

الف: چگونه می شود یک بار پیامبر خودشون ایستاده بول کنند. بعد خود پیامبر آنرا باز منع کنند؟

ب: چرا پیامبر حذیفه را که دور شده بود. درخواست کردند به نزدیک بیاد؟

ج: اگر پیامبر هم ایستاده بول میکردند. پس قاعدتا سایر صحابه هم ایستاده بول میکردن. پس چرا برای نووی فقط ایستاده بول کردن این اشخاص ثابت شده است. در واقع تحصیل حاصل بوده و نیازی نبوده اسم ببره

نظر شما چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد