ابزاری بنام عقل

به نام خدا

 

ابزاری بنام عقل 

 

در روایات از امام صادق (ع) آمده است هنگامی که حضرت صالح ازقومش غایب شد مردی کامل، خوش اندام و خوش سیما بود وهنگامی که به سمت قومش برگشت ،آنها اورا به چهره نشناختند و به سه دسته تقسیم شدند: گروه منکران و کافران، اهل شک و تردید و اهل ایمان و یقین.

حضرت صالح ابتدا به دعوت گروه اول و دوم پرداخت، به آنها گفت: «من صالح هستم». آنها گفتند: «خداوند از تو بیزار است، صالح به شکل تو نبود!» و اورا به بدترین شکل از خود راندند.

سپس حضرت صالح به دعوت گروه سوم پرداخت. آنها به او گفتند: «نشانه هایی بگو تا ما مطمئن شویم تو صالح هستی. چون ما تردید نداریم که خداوند تعالی آفریدگار است و هرکسی را بخواهد به هر شکلی در می آورد. ما در میان خودمان نشانه های قائم را برسی کرده ایم تا هرگاه بیاید برای ما معلوم باشد.» صالح گفت:« من صالحی هستم که شتر را برای شما آوردم». آنها گفتند: «راست میگویی، این مطلب را ما هم برسی کرده ایم، حال بگو نشانه های آن چیست؟» و حضرت صالح فرمود: «یک روز او از آب استفاده میکرد و یک روز شما». آنها گفتند: «ما به خدا و آنچه تو از جانب او آورده ای ایمان داریم…» 

  

خشنودی آقا امام زمان صلوات بفرستد  

 

بخوانید با ذکر صلوات 

 

منبع

اینجاست که خداوند در آیات ۷۵ و ۷۶ سوره اعراف می فرمایند: همانا صالح از سوی پروردگارش فرستاده شده است و اهل یقین و ایمان گفتند ما به آنچه او فرستاده ایمان داریم. و کسانی که تکبر کردند گفتند: ما به آنچه شما ایمان آورده اید کفر ورزیدیم.

بهترین نتیجه ای که من تونستم از این داستان برداشت کنم این بودکه از این پس بیشتر از عقل و استدلال منطقی در زندگی استفاده کنم مخصوصا در دین. همونطور که در طول تاریخ می بینیم هرجا و هر زمان هرکسی با مسائل منطقی برخورد کرده حتما موفق شده. در حال حاظر اگر همه ما کاملا منطقی و استدلالی سعی کنیم خدا و ولی خدارو بشناسیم بدون شک هرگز گناهی مرتکب نخواهیم شد و به طبع آن از زندگی سراسر شادی و موفقیت برای همه مردم دنیا (که تنها با ظهور حضرت مهدی امکان پذیر است) بهرهمند خواهیم شد، چون امام زمان(عج) زندانی گناهان ماست…

راستی نظر شما در مورد این داستان چیه؟ بانتیجه گیری من موافقید؟ 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ali جمعه 16 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:24 ب.ظ

besyar khob ast ! khoda kheiret bede ! dar panah hagh

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد