وقتی یک حدیث عجیب بخاری آبروی بخاری را میریزد +عکس !!

یا خدای فاطمه (س)


امام بخاری در کتاب خود حدیثی نقل می کند که معنای مشخصی ندارد و اصلا فهمیده نمی شود که منظور از آن چیست. احادیثی که بقول بخاری آنها را با کلی دقت از میان سایر احادیث انتخاب کرده و برای نوشتن آنها در بخاری نماز خوانده و استخاره نموده و در صورت تایید آنرا در صحیح خود می آورده است.

ای اهل تسنن لطفا این حدیث بخاری را معنا کنید:


با ذکر صلوات بخوانید !

حدثنا علی بن عبد الله حدثنا سفیان حدثنا عبدة بن أبی لبابة عن زر بن حبیش وحدثنا عاصم عن زر قال سألت أبی بن کعب قلت أبا المنذر ان أخاک ابن مسعود یقول کذا وکذا فقال أبى سألت رسول الله صلى الله علیه وسلم فقال لی قیل لی فقلت قال فنحن نقول کما قال رسول الله صلى الله علیه وسلم

صحیح بخاری ج۶ ص ۹۶
زر می گوید از ابی بن کعب پرسیدم گفتم برادرت عبدالله بن مسعود کذا و کذا می گوید، ابی گفت من همین کذا و کذا را از رسول الله پرسیدم، و ایشان فرمودند به من گفته شده من هم گفتم {ابی میگوید} ما هم می گوییم همچنانکه پیامبر گفتند.
عکس صفحه مطلب
این حدیث به نظر می رسد معنایی نداشته باشد زیرا طبق روش آقای بخاری مطلبی را بیان می کند که به صحابه کرام لطمه وارد می شود لذا دست به تحریف حدیث می زند و سوال را حذف می کند و به جای آن کذا و کذا قرار می دهد. و الا مگر معنا دارد که کسی بگوید اینچنین و آنچنان و بعد از پیامبر هم همین سوال را بپرسد و پیامبر جواب بدهد!!!!؟
مسلما تحریفی در کار است.
اما متن اصلی حدیث که در مسند حمیدی استاد بخاری آمده است: ج۱ ص ۱۸۵
۳۷۴ – حدثنا الحمیدی قال ثنا سفیان قال ثنا عبدة بن أبی لبابة وعاصم بن بهدلة أنها سمعا زر بن حبیش یقول سألت أبی بن کعب عن المعوذتین فقلت یا أبا المنذر إن أخاک بن مسعود یحکهما من المصحف قال إنی سألت رسول الله صلى الله علیه وسلم قال قیل لی قل فقلت فنحن نقول کما قال رسول الله صلى الله علیه وسلم.
زر می گوید: من از ابی بن کعب در مورد معوذتین پرسیدم و گفتم عبدالله بن مسعود این دو سوره را از قرآن خود حذف کرده {و نظرش این است که ایندو سوره جزو قرآن نیستند}، ابی گفت من همین سوال را از رسول الله پرسیدم و ایشان فرمودند به من اینگونه گفته شده و من هم برای شما گفتم و ما نیز مثل پیامبر میگوییم یعنی معوذتین جزو قرآن است.
عکس صفحه مطلب
چند نکته از این حدیث:
بخاری در نقل فردی مطمئن نبوده و دست به تحریف حدیث برده و خیانت در امانت می کند.
استاد بخاری حدیث را به صورت کامل نقل کرده و حداقل از بخاری بهتر است. حال چرا کتاب او اصح الکتاب بعد القرآن نشد؟؟
نکته مهمتر اینکه چرا عبد الله بن مسعود قائل به تحریف قرآن بود؟
چرا سایر صحابه عبد الله بن مسعود را کافر نمی دانستند مگر طبق عقیده اهل تسنن قائل به تحریف قرآن کافر نیست؟
دوستان اهل تسنن اگر لطف بفرمایند و جواب این سوالات را به دور از هر گونه تعصب بدهند ممنون می شوم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد