حکایت/ گفتگوی شیطان چاق و شیطان لاغر

یا خدای فاطمه (س)

با سلام ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت با سعادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت جواد الائمه (ع) را به شما و تمامی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می کنم.


شیطانی چاق روزی با شیطانی لاغر برخورد نمود شیطان چاق از شیطان لاغر پرسید:عزیزم!چرا تو چنین لاغر و ضعیف شده ای؟


با ذکر صلوات بخوانید!

شیطان لاغر در پاسخ گفت:من بر شخصی مسلط و مامور گمراه کردن او هستم ولی او در اول هر کاری از قبیل خوردن،آشامیدن و موارد دیگر زبانش به ذکر(بسم الله الرحمن الرحیم) گویا است. بدین جهت از نفوذ در او و شریک شدن در کارهایش محروم هستم و همین سبب لاغری من شده است.حال تو ای عزیز بگو بدانم چرا چاق شده ای؟شیطان چاق پاسخ داد:چاقی من به خاطر آن است که شاد هستم زیرا بر شخصی غافل و بی خبر و متفاوت مسلط شده ام که در هیچ کاری(بسم الله) نمی گوید مثلا هنگام ورود و خروج و خوردن و آشامیدن و سایر موارد،او در هر کاری آنچنان غافل و سرگرم است که اصلا به یاد خدا نیست و همین سبب چاقی من شده است.
هزار و یک حکایت قرآنی
تالیف:محمد حسین محمدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد