تصویر عایشه در تابلو بهشتی!

یا خدای فاطمه (س)


با ذکر صلوات بخوانید 


 از ابى هریره طور مرفوع آمده است: 

هنگامى که رسول خدا وارد مدینه شد و در آن جا متوطن گردید، خواست ازدواج کند به مسلمان ها فرمود به من زن بدهید، جبرئیل با پارچه اى از بهشت که طول آن دو ذرع و عرضش یک وجب بود و در آن تصویرى که هیچ کسى زیباتر از آن ندیده بود وجود داشت آمد و آن را باز کرد و گفت:
اى محمد خدا به تو مى گوید: زنى که همانند این تصویر باشد ازدواج کن رسول خدا به جبرئیل فرمود: چنین زنى را کجا پیدا کنم؟ جبرئیل به اوگفت: خداوند مى فرماید: با دختر ابى بکر ازدواج کن، آنگاه رسول خدا به خانه ابى بکر رفت و در زد و گفت:اى ابو بکر خداوند به من امر کرده است که دامادت شوم.

ابوبکر داراى سه دختر بود، هر سه تا را بر رسول خدا عرضه کرد، رسول خدا فرمود: خداوند به من امر کرده است که این دختر یعنى عایشه را ازدواج نمایم آنگاه رسول خدا با او ازدواج فرمود.

خطیب در تاریخش جلد 2 صفحه 194 آن را آورده و آن را از ساخته هاى محمد بن حسن زیاد ...حدیث ساز با اسناد رجالش که همه ثقات بودند دانسته است.

و ذهبى در میزانش جلد 3 صفحه 44 گفته است:

از محمد بن حسن حدیثى دیدم که اسنادش جز او مورد اعتمادند و آن حدیث دروغ در باره فضیلت عایشه است.

و خطیب بغدادى در تاریخش جلد 11 صفحه 222 از عایشه آورده است که:

جبرئیل طاقه اى از حریر که در آن تصویر عایشه بوده براى پیامبر اکرم آورد و گفت: این همسرت در دنیا و آخرت است.

این حدیث را ازطریق ابى خثیمه مصعب بن سعید مصیصى که از ثقات مطالب نادرست حدیث نمى کرده و آنها را تصحیف مى نموده روایت کرده است چنانچه در میزان الاعتدال ذهبى آمد و بعد از ذکر احادیث از او گفته است: اینها جز چیزهاى نادرست و مصیبت باز نیستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد